ds. zarządzania kryzysowego i ochrony przeciwpożarowej
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony przeciwpożarowej – Krystyna Żebrowska
tel. (86) 277-45-20 wew. 30
ZAKRES CZYNNOŚCI
1) prowadzenie dokumentacji akcji kurierskiej;
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu obrony cywilnej, w tym:
a) tworzeniem formacji obrony cywilnej,
b) wyznaczeniem na stanowiska komendantów formacji obrony cywilnej,
c) nakładaniem obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności
3) opracowywanie projektów planów dotyczących obronności i obrony cywilnej oraz prowadzenie innych spraw na zasadach określonych w odrębnych przepisach
4) prowadzenie magazynu obrony cywilnej;
5) wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,
b) opracowanie i aktualizacja „Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego”,
c) bieżące przekazywanie do Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego meldunków w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i innym zagrożeniom oraz usuwaniem ich skutków,
d) prowadzenie spraw związanych z zapobieganiem skutkom klęsk żywiołowych;
6) pełnienie funkcji pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych;
7) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem ochotniczym strażom pożarnym realizacji ich zadań statutowych;
8) przygotowywanie list wypłat ekwiwalentu przysługującego strażakom uczestniczącym w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym;
9) organizowanie i koordynacja zadań prowadzonych w ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie gminy, tworzenie programów współpracy i nadzór nad ich realizacją;
10) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpowodziową;
11) nadzór nad utrzymaniem i konserwacją agregatu prądotwórczego z rezerwy państwowej;
12) planowanie i organizacja wykonywania zadań obronnych;
13) opracowanie i aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”;
14) opracowanie dokumentacji i przygotowanie Głównego Stanowiska Kierowania Wójta Gminy w swojej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy;
15) realizacja wytycznych Wojewody Podlaskiego w sprawie szkolenia obronnego;
16) organizacja stałego dyżuru Wójta Gminy;
17) reklamowanie pracowników urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
18) realizacja zadań w zakresie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
19) prowadzenie książek obiektu budowlanego dla obiektów będących w posiadaniu gminy oraz zapewnienie wykonywania okresowych kontroli stanu technicznego budynków i wykonanie dozoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych;
20) organizowanie i koordynacja działań związanych ze zbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych;
21) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
22) nadzór nad eksploatacją oczyszczalni ścieków i kanalizacji;
23) zaopatrzenie w wodę i nadzór nad eksploatacją wodociągów wiejskich i współpraca z Międzygminnym Związkiem Wodociągów i Kanalizacji w Łomży;
24) organizowanie i nadzorowanie terminowości prowadzenia wymaganych przepisami prawa badań monitoringowych obiektów i instalacji związanych z korzystaniem ze środowiska;
25) przeprowadzanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie właściwości Wójta;
Metryka strony