ds. zarządzania kryzysowego i ochrony przeciwpożarowej

Inspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony przeciwpożarowej – Krystyna Żebrowska

tel. (86) 277-45-20 wew. 30

 

ZAKRES CZYNNOŚCI

1)      prowadzenie dokumentacji akcji kurierskiej;

2)      prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu obrony cywilnej, w tym:

a)      tworzeniem formacji obrony cywilnej,

b)      wyznaczeniem na stanowiska komendantów formacji obrony cywilnej,

c)      nakładaniem obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności

3)      opracowywanie projektów planów dotyczących obronności i obrony cywilnej oraz prowadzenie innych spraw na zasadach określonych w odrębnych przepisach

4)      prowadzenie magazynu obrony cywilnej;

5)      wykonywanie zadań związanych z zarządzaniem kryzysowym, a w szczególności:

a)      prowadzenie spraw Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego,

b)      opracowanie i aktualizacja „Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego”,

c)      bieżące przekazywanie do Powiatowego Zespołu Reagowania Kryzysowego meldunków w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i innym zagrożeniom oraz usuwaniem ich skutków,

d)      prowadzenie spraw związanych z zapobieganiem skutkom klęsk żywiołowych;

6)      pełnienie funkcji pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych;

7)      prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem ochotniczym strażom pożarnym realizacji ich zadań statutowych;

8)      przygotowywanie list wypłat ekwiwalentu przysługującego strażakom uczestniczącym w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym;

9)      organizowanie i koordynacja zadań prowadzonych w ramach współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie gminy, tworzenie programów współpracy i nadzór nad ich realizacją;

10)  prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpowodziową;

11)  nadzór nad utrzymaniem i konserwacją agregatu prądotwórczego z rezerwy państwowej;

12)  planowanie i organizacja wykonywania zadań obronnych;

13)  opracowanie i aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania Urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”;

14)  opracowanie dokumentacji i przygotowanie Głównego Stanowiska Kierowania Wójta Gminy w swojej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy;

15)  realizacja wytycznych Wojewody Podlaskiego w sprawie szkolenia obronnego;

16)  organizacja stałego dyżuru Wójta Gminy;

17)  reklamowanie pracowników urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;

18)  realizacja zadań w zakresie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;

19)  prowadzenie książek obiektu budowlanego dla obiektów będących w posiadaniu gminy oraz zapewnienie wykonywania okresowych kontroli stanu technicznego budynków i wykonanie dozoru nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych;

20)  organizowanie i koordynacja działań związanych ze zbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych;

21)  prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.

22)  nadzór nad eksploatacją oczyszczalni ścieków i kanalizacji;

23)  zaopatrzenie w wodę i nadzór nad eksploatacją wodociągów wiejskich i współpraca z Międzygminnym Związkiem Wodociągów i Kanalizacji w Łomży;

24)  organizowanie i nadzorowanie terminowości prowadzenia wymaganych przepisami prawa badań monitoringowych obiektów i instalacji związanych z korzystaniem ze środowiska;

25)  przeprowadzanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie właściwości Wójta;

Metryka strony

Udostępniający: Zbigniew Zapert

Wytwarzający/odpowiadający: Aleksandra Sakowska

Wprowadzający: Aleksandra Sakowska

Data wprowadzenia: 2012-02-22

Data modyfikacji: 2017-03-06

Opublikował: Aleksandra Sakowska

Data publikacji: 2012-02-22