ds. planowania przestrzennego, inwestycji i zamówień publicznych
Podinspektor ds. planowania przestrzennego, inwestycji i zamówień publicznych – Arkadiusz Puchacz
tel. (86) 277-45-20 wew. 29
ZAKRES CZYNNOŚCI
1) wykonywanie zadań określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z opracowaniem, uchwalaniem i funkcjonowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
b) podejmowanie w trybie przewidzianym w ustawie czynności mających na celu przystąpienie do sporządzenia planu, a następnie uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub jego zmian i przygotowanie projektów uchwał Rady w tych sprawach,
c) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, a także wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
d) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi, wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,
e) dokonywanie okresowej oceny skutków w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny jego aktualności,
f) prowadzenie postępowań o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy,
g) prowadzenie rejestrów wydanych decyzji;
2) koordynacja działań, nadzór i gromadzenie dokumentacji zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Gminę oraz prowadzenie w tym zakresie postępowań wynikających z przepisów prawa budowlanego;
3) prowadzenie całości spraw związanych z budową, przebudową i remontami dróg gminnych, ulic, mostów i urządzeń towarzyszących;
4) prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem zezwoleń na realizację inwestycji drogowych;
5) naliczanie opłat adiacenckich w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanym budową urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego, środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi;
6) prowadzenie i bieżące aktualizowanie ewidencji dróg gminnych oraz drogowych obiektów mostowych i przepustów;
7) prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem dróg do właściwej kategorii;
8) prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg gminnych i obiektów mostowych;
9) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i zabezpieczeniem nawierzchni dróg gminnych, chodników i innych urządzeń związanych z drogą oraz ich oznakowaniem;
10) wydawanie zezwoleń na:
a) zajęcie pasa drogowego i naliczanie opłat z tego tytułu,
b) lokalizację w pasie drogi gminnej urządzeń lub obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową i naliczanie opłat z tego tytułu;
11) prowadzenie spraw związanych z opłatą planistyczną;
12) sprawdzanie kompletności dokumentacji projektowych opracowywanych na zlecenie gminy oraz potwierdzanie jej odbioru na protokołach zdawczo-odbiorczych;
13) wydawanie decyzji wynikających z przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
14) publikowanie danych wynikających z prowadzonych postępowań w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;
15) pozyskiwanie informacji o programach pomocowych Unii Europejskiej oraz krajowych, przeznaczonych na realizację zadań inwestycyjnych w gminie;
16) sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych;
17) przygotowywanie wniosków aplikacyjnych mających na celu pozyskanie funduszy unijnych i krajowych na projekty planowane do realizacji, prowadzenie dokumentacji związanej z pozyskaniem tych funduszy oraz sporządzanie wniosków o płatność;
18) organizowanie zimowego utrzymania dróg gminnych oraz bieżący nadzór w tym zakresie;
19) prowadzenie książek dróg oraz zapewnienie wykonywania okresowych kontroli stanu technicznego;
20) współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w zakresie utrzymania dróg powiatowych;
21) prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości (EMUA) oraz nadawaniem przez Radę Gminy nazw ulicom;
22) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie będących w posiadaniu Urzędu, zgodnie z właściwymi przepisami;
23) współpraca w zakresie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych powyżej 30 tys. Euro.
Metryka strony