ds. planowania przestrzennego, inwestycji i zamówień publicznych

Podinspektor ds. planowania przestrzennego, inwestycji i zamówień publicznych – Arkadiusz Puchacz

tel. (86) 277-45-20 wew. 29

 

ZAKRES CZYNNOŚCI

1)      wykonywanie zadań określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności:

a)      prowadzenie spraw związanych z opracowaniem, uchwalaniem i funkcjonowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy i miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,

b)      podejmowanie w trybie przewidzianym w ustawie czynności mających na celu przystąpienie do sporządzenia planu, a następnie uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub jego zmian i przygotowanie projektów uchwał Rady w tych sprawach,

c)      wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, a także wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

d)      prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi, wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,

e)      dokonywanie okresowej oceny skutków w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny jego aktualności,

f)       prowadzenie postępowań o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy,

g)      prowadzenie rejestrów wydanych decyzji;

2)      koordynacja działań, nadzór i gromadzenie dokumentacji zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Gminę oraz prowadzenie w tym zakresie postępowań wynikających z przepisów prawa budowlanego;

3)      prowadzenie całości spraw związanych z budową, przebudową i remontami dróg gminnych, ulic, mostów i urządzeń towarzyszących;

4)      prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem zezwoleń na realizację inwestycji drogowych;

5)      naliczanie opłat adiacenckich w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanym budową urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego, środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi;

6)      prowadzenie i bieżące aktualizowanie ewidencji dróg gminnych oraz drogowych obiektów mostowych i przepustów;

7)      prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem dróg do właściwej kategorii;

8)      prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg gminnych i obiektów mostowych;

9)      prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i zabezpieczeniem nawierzchni dróg gminnych, chodników i innych urządzeń związanych z drogą oraz ich oznakowaniem;

10)  wydawanie zezwoleń na:

a)      zajęcie pasa drogowego i naliczanie opłat z tego tytułu,

b)      lokalizację w pasie drogi gminnej urządzeń lub obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową i naliczanie opłat z tego tytułu;

11)  prowadzenie spraw związanych z opłatą planistyczną;

12)  sprawdzanie kompletności dokumentacji projektowych opracowywanych na zlecenie gminy oraz potwierdzanie jej odbioru na protokołach zdawczo-odbiorczych;

13)  wydawanie decyzji wynikających z przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;

14)  publikowanie danych wynikających z prowadzonych postępowań w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;

15)  pozyskiwanie informacji o programach pomocowych Unii Europejskiej oraz krajowych, przeznaczonych na realizację zadań inwestycyjnych w gminie;

16)  sporządzanie sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych;

17)  przygotowywanie wniosków aplikacyjnych mających na celu pozyskanie funduszy unijnych i krajowych na projekty planowane do realizacji, prowadzenie dokumentacji związanej z pozyskaniem tych funduszy oraz sporządzanie wniosków o płatność;

18)  organizowanie zimowego utrzymania dróg gminnych oraz bieżący nadzór w tym zakresie;

19)  prowadzenie książek dróg oraz zapewnienie wykonywania okresowych kontroli stanu technicznego;

20)  współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w zakresie utrzymania dróg powiatowych;

21)  prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości (EMUA) oraz nadawaniem przez Radę Gminy nazw ulicom;

22)  udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie będących w posiadaniu Urzędu, zgodnie z właściwymi przepisami;

23)  współpraca w zakresie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych powyżej 30 tys. Euro.

Metryka strony

Udostępniający: Zbigniew Zapert

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Sylwestrzuk

Data wytworzenia: 2017-03-06

Wprowadzający: Urszula Zgiet

Data wprowadzenia: 2012-02-22

Data modyfikacji: 2024-08-08

Opublikował: Urszula Zgiet

Data publikacji: 2012-02-22