ds. mienia komunalnego i rolnictwa
Inspektor ds. mienia komunalnego i rolnictwa – Dorota Sylwestrzuk
tel. (86) 277-45-20 wew. 33
ZAKRES CZYNNOŚCI
1) prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą, a w szczególności:
a) koordynacja działań związanych z ochroną roślin uprawnych,
b) prowadzenie spraw z zakresu zwalczania chorób zakaźnych zwierzęcych,
c) nadzorowanie przestrzegania zakazu uprawy maku i konopi;
2) prowadzenie spraw będących w kompetencji gminy wynikających z ustawy o lasach;
3) współpraca z kołami łowieckimi;
4) regulowanie stanu własności gminy (aktualizacja danych z ewidencją gruntów i budynków oraz zapisami ujawnionymi w księgach wieczystych);
5) prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji;
6) prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości i jej aktualizacja;
7) prowadzenie ewidencji budynków i budowli stanowiących własność gminy;
8) regulowanie spraw własnościowych pod drogi publiczne;
9) prowadzenie spraw związanych z obrotem nieruchomościami mienie komunalnego. Nabywanie, sprzedaż, użytkowanie wieczyste, w tym naliczanie opłat za wieczyste użytkowanie oraz ich egzekwowanie,
10) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i aktualizacją ksiąg wieczystych, obciążanie i zwalnianie z obciążeń hipotecznych i innych wpisów;
11) przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd i naliczanie opłat z tego tytułu;
12) prowadzenie spraw związanych z przysługującym gminie prawem pierwokupu nieruchomości;
13) regulowanie stanu własności byłego mienia gromadzkiego;
14) prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami gruntowymi;
15) prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniami i umowami przekazania gospodarstw rolnych;
16) prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniami nieruchomości;
17) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości;
18) przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
19) prowadzenie spraw związanych z przeznaczaniem gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne;
20) prowadzenie spraw związanych z rekultywacją gruntów;
21) wykonywanie zadań wymienionych w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne, należących do kompetencji gminy, w tym: prowadzenie spraw związanych z naruszaniem stosunków wodnych, z ochroną przed powodzią i suszą, z użytkowaniem gruntów pokrytych wodami stanowiących własność Skarbu Państwa, prowadzenie ewidencji zbiorników wodnych i nadzór nad nimi oraz współpraca z Gminną Spółką Wodną;
22) współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencją Nieruchomości Rolnych, Agencją Rynku Rolnego oraz Izbą Rolniczą;
23) opracowywanie, koordynacja działań i nadzór nad realizacją Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
24) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania narkomanii, w tym z opracowaniem projektu i realizacją Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
25) prowadzenie spraw, należących do kompetencji Wójta Gminy wynikających z przepisów ustawy prawo geologiczne i górnicze i przepisów wykonawczych, w tym opiniowanie koncesji, nadzorowanie wnoszenia opłat eksploatacyjnych, prowadzenie ewidencji wyrobisk i przechowywanie dokumentacji;
26) naliczanie opłat adiacenckich w związku ze scaleniem i podziałem nieruchomości.
27) prowadzenie całokształtu spraw z zakresu ochrony zdrowia ludności;
28) wykonywanie zadań dotyczących ochrony zwierząt, a w szczególności:
a) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem opieki bezdomnym zwierzętom i ich wyłapywaniem oraz związanych z zapobieganiem i zwalczaniem wścieklizny,
b) załatwianie spraw i przygotowywanie projektów zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne,
c) współpraca ze służbami weterynaryjnymi.
Metryka strony