Skarbnik

Skarbnik – mgr Bożena Jadwiga Ciborowska; pełni jednocześnie funkcję Kierownika Referatu Finansowego tel. (86) 277-45-20 wew. 35

ZAKRES CZYNNOŚCI

  1. Skarbnik zapewnia prawidłowe wykonywanie zadań urzędu w zakresie spraw finansowych, sprawując kierownictwo, kontrolę i nadzór nad działalnością Referatu Finansowego.
  2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

1)      Opracowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i przedkładanie go Wójtowi, a po zaakceptowaniu przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania oraz Radzie Gminy;

2)      przekazywanie kierownikom jednostek organizacyjnych gminy i pracownikom wytycznych do opracowywania planów finansowych;

3)      bieżąca analiza realizacji budżetu ze szczególnym uwzględnieniem zapobiegania przekroczeniu limitów wydatków w poszczególnych pozycjach klasyfikacji budżetowej;

4)      nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych;

5)      bieżący nadzór nad wykonywaniem budżetu przez gminne jednostki organizacyjne;

6)      zapewnienie terminowego i zgodnego z przepisami przeprowadzania inwentaryzacji w Urzędzie Gminy i w jednostkach organizacyjnych gminy, w szczególności terminowe przygotowanie i przekazanie wójtowi projektów zarządzeń dotyczących inwentaryzacji;

7)      nadzór nad wydatkowaniem funduszy sołeckich;

8)      opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej gminy;

9)      opracowywanie projektów zmian w budżecie;

10)  zatwierdzanie do realizacji dowodów księgowych;

11)  sporządzanie i terminowe przekazywanie właściwym organom sprawozdań z realizacji budżetu oraz sprawozdań z realizacji inwestycji;

12)  prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu gminy;

13)  przygotowywanie projektów umów i porozumień z innymi podmiotami, dotyczących współpracy wymagającej prowadzenia rozliczeń finansowych, a także analizowanie, opiniowanie i rekomendowanie takich umów i porozumień przedłożonych przez inne podmioty;

14)  przygotowywanie odpowiednich instrukcji i organizowanie obiegu dokumentów finansowych;

15)  nadzorowanie wykonania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu;

16)  wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

17)  dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

18)  kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,

19)  nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;

20)  przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy;

21)  dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Referatu Finansowego oraz wnioskowanie o przyznawanie im nagród i o nakładanie kar porządkowych;

22)  opracowywanie projektów zakresów czynności dla pracowników Referatu Finansowego oraz przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez wójta;

23)  opracowywanie programów inwestycyjnych rocznych i wieloletnich

24)  kontrola wykorzystania dotacji na zadania publiczne wynikające z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

25)  realizacja zadań z zakresu kontroli finansowej i zarządczej;

26)  kierowanie pracą Referatu Finansowego;

27)  dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym

 

Metryka strony

Udostępniający: Zbigniew Zapert

Wytwarzający/odpowiadający: Aleksandra Sakowska

Data wytworzenia: 2016-08-30

Wprowadzający: Aleksandra Sakowska

Data wprowadzenia: 2012-02-22

Data modyfikacji: 2017-03-13

Opublikował: Aleksandra Sakowska

Data publikacji: 2012-02-22