sekretarz
Sekretarz Gminy – mgr Aleksandra Sakowska
tel. (86) 277-45-20 wew. 22
ZADANIA SEKRETARZA GMINY
1) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku i dyscypliny pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych oraz obiegiem informacji i dokumentów w Urzędzie;
2) nadzór nad przestrzeganiem właściwych procedur i dotrzymywaniem wymaganych terminów przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
3) nadzór nad terminowym i prawidłowym załatwianiem skarg i wniosków;
4) dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników oraz wnioskowanie o przyznawanie im nagród i o nakładanie kar porządkowych;
5) opracowywanie zakresów czynności dla pracowników oraz przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez wójta;
6) opracowywanie projektów statutu gminy i jednostek pomocniczych oraz ich aktualizacja;
7) nadzór nad ochroną danych osobowych znajdujących się w zbiorach Urzędu Gminy;
8) nadzorowanie realizacji zarządzeń pokontrolnych;
9) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników;
10) koordynacja działań związanych z dokształcaniem pracowników;
11) organizowanie praktyk zawodowych, staży i prac interwencyjnych w Urzędzie;
12) prowadzenie dokumentacji w zakresie spraw związanych z dyscypliną pracy;
13) prowadzenie rejestru materiałów pokontrolnych z kontroli zewnętrznych;
14) organizacja i wdrożenie systemu kontroli zarządczej w Urzędzie;
15) nadzór nad właściwym utrzymaniem i zabezpieczeniem budynku Urzędu Gminy i jego wyposażenia oraz otoczenia;
16) planowanie kosztów utrzymania Urzędu i bieżąca kontrola wydatków ponoszonych na administrację, zgodnie z zasadą celowości i gospodarności;
17) organizowanie współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, związkami gmin, instytucjami i stowarzyszeniami;
18) zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania przez pracowników materiałów na sesję Rady Gminy, w tym projektów uchwał;
19) opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i jego zmian oraz projektów podziału zadań na stanowiska pracy;
20) nadzór nad zapewnieniem właściwego dostępu do informacji publicznej, w tym także nadzorowanie zgodności z prawem i terminowości załatwiania wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz prowadzenie ewidencji złożonych i rozpatrzonych wniosków;
21) organizacja naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze;
22) organizacja i koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów i referendów;
23) nadzór nad terminowością i prawidłowością załatwiania indywidualnych spraw interesantów;
24) organizowanie obsługi prawnej Urzędu;
25) spisywanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
26) zastępowanie wójta w czasie jego nieobecności, włącznie z kierowaniem bieżącymi sprawami gminy oraz niezwłoczne informowanie wójta o podjętych decyzjach po ustaniu nieobecności wójta;
27) prowadzenie innych spraw gminy w zakresie powierzonym przez Wójta;
28) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem postępowań o udzielanie zamówień publicznych powyżej 30 tys. Euro, obsługa komisji przetargowej oraz przygotowanie SIWZ i projektów umów na dostawy, usługi i robót budowlanych
Metryka strony