sekretarz

Sekretarz Gminy – mgr Aleksandra Sakowska
tel. (86) 277-45-20 wew. 22

 ZADANIA SEKRETARZA GMINY

1)      sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku i dyscypliny pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych oraz obiegiem informacji i dokumentów w Urzędzie;

2)      nadzór nad przestrzeganiem właściwych procedur i dotrzymywaniem wymaganych terminów przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych;

3)      nadzór nad terminowym i prawidłowym załatwianiem skarg i wniosków;

4)      dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników oraz wnioskowanie o przyznawanie im nagród i o nakładanie kar porządkowych;

5)      opracowywanie zakresów czynności dla pracowników oraz przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez wójta;

6)      opracowywanie projektów statutu gminy i jednostek pomocniczych oraz ich aktualizacja;

7)      nadzór nad ochroną danych osobowych znajdujących się w zbiorach Urzędu Gminy;

8)      nadzorowanie realizacji zarządzeń pokontrolnych;

9)      prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników;

10)  koordynacja działań związanych z dokształcaniem pracowników;

11)  organizowanie praktyk zawodowych, staży i prac interwencyjnych w Urzędzie;

12)  prowadzenie dokumentacji w zakresie spraw związanych z dyscypliną pracy;

13)  prowadzenie rejestru materiałów pokontrolnych z kontroli zewnętrznych;

14)  organizacja i wdrożenie systemu kontroli zarządczej w Urzędzie;

15)  nadzór nad właściwym utrzymaniem i zabezpieczeniem budynku Urzędu Gminy i jego wyposażenia oraz otoczenia;

16)  planowanie kosztów utrzymania Urzędu i bieżąca kontrola wydatków ponoszonych na administrację, zgodnie z zasadą celowości i gospodarności;

17)  organizowanie współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, związkami gmin, instytucjami i stowarzyszeniami;

18)  zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania przez pracowników materiałów na sesję Rady Gminy, w tym projektów uchwał;

19)  opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i jego zmian oraz projektów podziału zadań na stanowiska pracy;

20)  nadzór nad zapewnieniem właściwego dostępu do informacji publicznej, w tym także nadzorowanie zgodności z prawem i terminowości załatwiania wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz prowadzenie ewidencji złożonych i rozpatrzonych wniosków;

21)  organizacja naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze;

22)  organizacja i koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów i referendów;

23)  nadzór nad terminowością i prawidłowością załatwiania indywidualnych spraw interesantów;

24)  organizowanie obsługi prawnej Urzędu;

25)  spisywanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;

26)  zastępowanie wójta w czasie jego nieobecności, włącznie z kierowaniem bieżącymi sprawami gminy oraz niezwłoczne informowanie wójta o podjętych decyzjach po ustaniu nieobecności wójta;

27)  prowadzenie innych spraw gminy w zakresie powierzonym przez Wójta;

28)  prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem postępowań o udzielanie zamówień publicznych powyżej 30 tys. Euro, obsługa komisji przetargowej oraz przygotowanie SIWZ i projektów umów na dostawy, usługi i robót budowlanych

Metryka strony

Udostępniający: Marcin Wójcicki

Wytwarzający/odpowiadający: Aleksandra Sakowska

Data wytworzenia: 2019-04-01

Wprowadzający: Urszula Zgiet

Data wprowadzenia: 2012-02-22

Data modyfikacji: 2024-04-12

Opublikował: Urszula Zgiet

Data publikacji: 2012-02-22